03 Voormalige banketbakkerij Olsthoorn -Brinklaan 20A

De 'oudere jongeren' Koos Koets en Robbie Kerkhof stuiten bij hun eerste gezamenlijke optreden in november 1985 op een Bussumse delicatesse, de moorkop die bij Banketbakkerij Olsthoorn voor de deur staat.

Ze besluiten ter plekke om van die moorkop het logo van hun Stichting voor oudere jongeren te maken, maar dan geschreven als Morekop, een doordenkertje uit de koker van Koos, “omdat wij more in de kop hebben dan jonge jongeren”.

Zie HIER een fragment

Later sollen ze op alle mogelijke manieren met dat ding.

• moorkop.jpegDe geleende moorkop heeft alle avonturen overleefd en staat nu onbeschadigd bij de winkel van Olsthoorn in Huizen.
  • In de winkel aan de Brinklaan is nu een goudsmid gevestigd met een aangepaste moorkop aan de gevel.
  • De Brinklaan is de oudste straat van Bussum, en ook de langste – althans vandaag de dag. Wat wij nu de Brinklaan noemen heeft in het verleden verschillende benamingen gehad. De buurtschap Bussum bestond aanvankelijk uit niet meer dan enkele tientallen boerderijen, gegroepeerd rond de Brink.