De naamgeving van de spoorweg-onderdoorgang naar de Spiegelstraat is een hommage aan Wim de Bie, die in 2023 op 83-jarige leeftijd is overleden. De gemeente wilde een blijvend eerbetoon aan de oud-dorpsbewoner creëren, en riep daarvoor na een artikel van Pieter Schut in Spiegelschrift een commissie in het leven.

De tunnel tussen de Nassaulaan en de Spiegelstraat was meerdere keren het decor van scenes in afleveringen van het satirische tv-programma Keek op de Week met Koos Koets en Robbie Kerkhof. Bekijk HIER fragment 1 en HIER  fragment 2 en HIER  3

Op 18 juni 2024 werd het officieel geopend als ‘Wim de Bie-tunneltje' door wethouder Hekking (Nico Schimmel van Gooise Meren), die was gewapend met een mattenklopper, samen met journalist en initiatiefnemer Pieter Schut.

Bekijk HIER een fragment van Gooi TV

• Het tunneltje werd in 1938 geopend met o.a een muzikale bijdrage van harmonie Crescendo en honderden met vlaggen zwaaiende schoolkinderen. De leden van Crescendo liepen al musicerend van de ene naar de andere kant.