In dit mooie pand vonden Van Kooten en De Bie een tijdlang onderdak om te werken aan hun satirische programma's. Monteren van opnamen deden ze op zolder.

• Daarvoor had het pand al een rijk omroepverleden gekend. In 1955 kocht de Nederlandse Televisie Stichting deze vrijstaande villa in de wijk Het Spiegel. In het pand werd in oktober dat jaar de redactie van het nieuw op te richten NTS-Journaal gevestigd. Ook de afdeling Filmzaken nam er haar intrek. Het Journaal begon met vijf medewerkers in twee kamers met een paar stalen bureaus en wat stoelen. Dat was in het midden van de jaren vijftig, toen de kijkers voor het eerst in vaste regelmaat, drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag), binnen- en buitenlands nieuws in de huiskamer konden ontvangen. Daarvoor kon je het nieuws alleen bekijken als Polygoonjournaal in de bioscoop. Begin jaren zestig werd het pand te klein voor het Journaal en werd verder gewerkt in Hilversum. Villa Frisia is nu weer in gebruik als woning.
    Bekijk HIER de intro van het eerste NTS-journaal van 5 januari 1956
  • Villa Frisia, bij de kruising Beerensteinerlaan / Eikenlaan / Nieuwe Hilversumseweg.is begin vorige eeuw gebouwd en werd aanvankelijk bewoond door de familie Groote Balderhaar ten Velde.