Oud-leraar Duits Otto den Beste maakt zich weer eens boos.
De ontluikende voorjaarsnatuur is de oud-leraar, gespeeld door Wim de Bie, soms te veel. Al die bloemen met hun stampers, kelken en meeldraden vindt hij maar een schunnige en obscene bedoening. De oud-leraar is altijd boos en steekt voor de camera allerlei tirades af waarbij hij rijkelijk kwijlt. Hij citeert steeds Duitse schrijvers zoals Goethe en heeft een hekel aan felgekleurde bloemen zoals narcissen en blauwe druifjes. Duidelijk is dit een knipoog naar kunstmatige natuurattracties, zoals de bollenvelden en De Keukenhof, die jaarlijkse honderdduizenden toeristen trekken uit binnen/ en buitenland. HIER een fragment

• De Kom van Biegel ligt in de wijk Het Spiegel. Het is een kunstmatig aangelegde vijver die oorspronkelijk is uitgegraven door projectontwikkelaar Biegel in 1880, waarbij de grond werd gebruikt om zijn villa Solitude op een heuveltje te bouwen. De vijver is in het verleden veel gebruikt voor zomeravondfeesten en schaatsen in de winter.
  • Biegel woonde eerder in villa Nassau waarnaar de Nassaulaan, Nassaustraat en Nassaupark zijn genoemd.
  • Aan de rand van de Kom van Biegel stond van 1950 tot 1975 een kalkstenen beeldje, De Kleine Johannes. Het was een eerbetoon aan de schrijver Frederik van Eeden, die woonde ongeveer op die plek voordat hij naar Walden verhuisde Het beeldje was erg kwetsbaar en werd een paar keer vernield. Tenslotte werd het definitief weggehaald. Nu staat er een bronzen versie in het gemeentehuis van Gooise Meren Bussum. Een kleine kopie van het beeldje wordt jaarlijks uitgereikt als Bussumse vrijwilligersprijs.