Logo AWN-Archeologievereniging

Voorjaarslezing AWN Neardincklant

11 april 2024

'Van IJstijd tot Motte' dat is de titel van de lezing die AWN Naerdincklant heeft georganiseerd voor woensdagavond 17 april. De lezing wordt verzorgd door Jan van der Laan van Historische kring Baerne'. Zijn verhaal gaat over het ontstaan van bewoonbare rivierduinen langs de Eem. Hierdoor was het voor de bisschop van Utrecht aantrekkelijk om bij een doorwaadbare plaats in de rivier het kasteel 'Huis ter Eem' te bouwen. We horen meer over de geschiedenis van dit bisschoppelijke kasteel.

Locatie: de infoschuur 't Gooi, Naarderweg 103 A aan de N524. De toegang is gratis en aanmelding is niet nodig.

AWN Naerdincklant Gooi en Vechtstreek is een vrijwilligersvereniging, en is een één van de 24 afdelingen van AWN-Nederlandse Archeologievereniging. De Infoschuur is een gezamenlijke ruimte voor (publieks)activiteiten gericht op natuur, landschap, natuur, duurzaamheid en erfgoed. De ruimte wordt beheerd door het Goois Natuurreservaat. Er zijn zeven vaste gebruikersorganisaties.

Infoschuur t Gooi