Stemmen voor De Bazelprijs

23 juni 2024

Voor de tweejaarlijkse De Bazelprijs Archiitectuur zijn er weer bijzondere nominaties. Stemmen kan tot en met 25 juni, dus nog genoeg tijd om je in de ontwerpen te verdiepen.

Het kan bijna niet anders dan dat de Historische Kring Bussum een sterke voorkeur heeft: Een van de genomineerde ontwerpen bevindt zich namelijk vlak achter ons documentatiecentrum aan het Stationsplein. Het gaat om de heringerichte openbare ruimte aan de Spiegelzijde van het station. Daar is aan de Slochterenlaan een toegang gekomen naar het middenperron.

Op het middenperron kom je ook de pas geopende raamexpositie over 150 jaar Oosterspoorweg tegen. Deze minitentoonstelling die onze vereniging samen met NS en ProRail heeft gemaakt is tot het einde van het jaar te bezoeken.

Het is natuurlijk zeer de moeite waard om naar 11 andere ontwerpen te kijken en mogelijk daar tussen te kiezen. Die kun je HIER vinden.

Het is de tweede keer dat de prijs zal worden uitgereikt. Dat gebeurt op 2 juli in het Gemeentehuis van Gooise Meren in Bussum. Twee jaar geleden was de winnaar de Tinfabriek in Naarden.

De Bazelprijs Architectuur Gooise Meren is bedoeld om de kwaliteit van de gebouwde omgeving en de openbare ruimte in Gooise Meren te verbeteren, en is genoemd naar de architect KPC (Karel) de Bazel die veel voor Bussum heeft betekend.