Nieuwe reeks struikelstenen

27 juni 2024

Voor woensdag 3 juli heeft de Stichting Struikelstenen Gooise Meren weer nieuwe leggingen georganiseerd. Op die datum wordt er 1 steen op de Noorderweg geplaatst en maar liefst 27 op de Mecklenburglaan. Dat gebeurt volgens een programma dat ' s morgens om half tien op de Noorderweg begint en na drie uur 's middags op de Mecklenburglaan eindigt. De Stichting Struikelstenen Gooise Meren wil joden en andere slachtoffers herdenken die in de Tweede Wereldoorlog uit Bussum, Naarden, Muiden en Muiderberg zijn weggevoerd en vermoord. Dat gebeurt door struikelstenen te plaatsen in de stoep voor de huizen waar zij voor het laatst gewoond hebben. De laatste keren golden er bij de leggingen in Naarden en Bussum extra veilgheidsmaatregelen wegens het groeiende anti-semitisme en het militaire geweld in en rond Gaza. Er werden extra handhavers ingezet. Zie hieronder het drukke programma van 3 juli.