Open Monumentale Huizendag

14 juli 2024

Open Monumentendag gaat dit jaar op een nog onbekend aantal plaatsen samen met een extra Open Monumentale Huizendag. Het is een gezamenlijk initiatief van de makelaarsvereniging NVM en Vriendenloterij Open Monumentendag. Die vonden elkaar in de wens om monumentale particuliere woonhuizen die te koop staan tijdens de OMD open te stellen voor een groot publiek. Een en ander zal te zijner tijd gecommuniceerd worden via de website Funda. De Stichting Nederland Monumentenland is enthousiast over het initiatief. 'Ons doel is om zoveel mogelijk mensen kennis te laten maken met erfgoed en monumenten, en hoe meer monumenten er mee doen hoe beter. Het is een verrijking van de mogelijkheden op Open Monumentendag omdat er op 14 september nu de unieke kans is om particuliere monumentale woonhuizen van binnen te bekijken'.